close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    ترنم باران

    بازدید : 225
    شنبه 11 دی 1395 زمان : 13:43

    نرم افزار حسابداری را همه تا حدودی می شناسند. در مقالات دیگری در همین سایت ، نوشته بودم که نرم افزار حسابداری تک سیستمی داریم که فقط قسمت دفتر داری دارد و اصطلاحا به آن نرم افزار حسابداری می گویند و نرم افزار حسابداری که دارای 40 زیر سیستم مختلف هم می باشد را نرم افزار حسابداری می گویند. مقوله مربوط به نرم افزار حسابداری بسیار پیچیده است و در این مقاله نمی خواهم زیاد درباره آن صحبت کنم زیرا به اندازه کافی در مقالات دیگر درباره آن صحبت کرده ام. در اینجا می خواهم درباره ارتباط بین فروشگاه اینترنتی و نرم افزار حسابداری صحبت کنم. فروشگاه اینترنتی را همه شما می شناسید. با خیلی از فروشگاههای اینترنتی آشنا هستید. فروشگاههای اینترنتی که در دنیا مشهور هستند مانند آمازون دات کام و علی بابا و eBay و ... و فروشگاههای اینترنتی مشهور ایران مثل دیجی کالا و بامیلو و 5040 و چاره و ... اما پشت سر هر فروشگاه اینترنتی موفقی یک دستگاه عریض و طویل وجود دارد که آن وب سایت به ظاهر خوشکل و آراسته را پشتیبانی می کند و بدون آن دستگاه بزرگ و پیچیده ، یک وب سایت ساده ، هر چقدر هم زیبا و با امکانات زیاد باشد ، خیلی به درد نمی خورد. فرض کنیم شما به فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می روید و یک خرید انجام می دهید. چه اتفاقاتی می افتد؟ اول اینکه این سفارش شما توسط نرم افزار پردازش می شود. یک فاکتور فروش صادر می شود و بر اساس آن یک حواله انبار صادر شده و به قسمت انبار می رود و انبار دار بر اساس حواله صادر شده ، کالاهای سفارش داده شما را برای شما ارسال می کند و ... تا اینجا اتفاقی که در نرم افزار حسابداری می افتد یک سند حسابداری است که در آن درآمدها یا همان فروش بستانکار شده و مشتری (در صورت خرید نسیه) و یا بانک (در صورت پرداخت آنلاین) بدهکار می شود. پی تا اینجا پی می بریم که فروشگاه اینترنتی و نرم افزار حسابداری ، خیلی هم دو مقوله جدا از هم نیستند و می توانند در جاهایی با هم تبادل اطلاعات کنند. بعد از اینکه کالا از انبار خارج شد ، حالا نوبت به ثبت سند حواله انبار است. سند حواله انبار نیز سند حسابداری است که در نرم افزار حسابداری ثبت می شود. در این سند حسابداری ، اگر نوع ثبت موجودی کالا در انبار دائمی باشد ، موجودی کالا بستانکار شده و بهای تمام شده کالای فروش رفته بدهکار می شود. مساله به اینجا ختم نمی شود و این دو نرم افزار با هم در جاهای دیگری نیز به تبادل اطلاعات می پردازند. مثلا برای تعریف مشتری و گروه بندی کردن مشتری . همانطور که می دانید مشتری یک تفضیلی در نرم افزار حسابداری محسوب می شود. ولی در نرم افزار فروش و یا همان فروشگاه اینترنتی ، مشتری است و در یک گروه خاصی قرار می گیرد. مثلا مشتری درجه 1، مشتری طلایی و ... در اطلاعات پایه دیگر هم وضع به همین صورت است و هر زیر سیستمی ، مانند زیر سیستم فروشگاه اینترنتی ، زمانی که به نرم افزار حسابداری می رسد باید یک سری اطلاعات بین آن زیر سیستم و نرم افزار حسابداری رد و بدل شود. در آخر کار هم نرم افزار فروش و یا فروشگاه اینترنتی یک سری گزارشات به کاربر سیستم می دهد. مثلا میزان کل فروش ، میزان کل برگشت از فروش و میزان کل تخفیف و ... همین گزارشات در سرفصل های حسابداری در قسمت ترازها و دفاتر منعکس هستند. بنابراین اینجا هم یکی از جاهایی است که نرم افزار حسابداری با نرم افزار فروش و فروشگاه اینترنتی درگیر است. هر دو گزارش از هر دو زیر سیستم باید یک مبلغ ارائه بدهند. یعنی چه شما از نرم افزار حسابداری گزارش تهیه کنید که میزان کل فروش شما چقدر بوده است و چه از نرم افزار فروشگاه اینترنتی این اطلاعات را استخراج نمایید ، هر دو نرم افزار باید یک مبلغ را به شما گزارش دهند. در مقاله دیگری در همین سایت ، ارتباط بین نرم افزار حسابداری و نرم افزار اتوماسیون اداری ار بحث کرده بودیم. برای خواندن آن مقاله از لینک زیر استفاده نمایید. مزایای نرم افزار اتوماسیون اداری قلم و ارتباط آن با نرم افزار حسابداری نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس یکی از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری یکپارچه ارگس می باشد که بزودی فیلم آموزشی در این زمینه تهیه و به بازار ارائه می شود. نمایندگان اتاق باید از فضای انتخاباتی خارج شوند مجله اقتصادی بیلان کشور ایران در یک سال اخیر تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و با اجرایی شدن برجام شرایط اقتصادی متفاوت‌تری نسبت به 10 سال گذشته دارد. پس در این زمان لازم است اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماد بخش خصوصی کشور به صورت منسجم و قوی عمل کند که در این زمینه رئیس اتاق نقش بسزایی در پیشبرد اهداف آن دارد. در همین زمینه، در ماهی که گذشت، انتخابات اتاق بازرگانی برای تعیین رئیس جدید صورت گرفت و آقای شافعی با اختلاف چهار رای نسبت به آقای خوانساری جانشین رئیس پیشین اتاق ایران شد. ایشان از اعضای باتجربه بخش خصوصی کشور هستند و قبلا هم در دوره‌ای ریاست اتاق بازرگانی ایران را به عهده داشته‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد از پشتوانه کافی برای تصدی این سمت برخوردار باشند. در این میان یک نکته را نیز نباید از قلم انداخت و آن زحماتی است که آقای محسن جلال‌پور در دوره ریاست خود بر اتاق بازرگانی متقبل شده‌اند. قطعا باید از ایشان قدردانی لازم به عمل بیاید. همه می‌دانند که آقای جلال‌پور در دوران ریاست خود یک‌تنه و با در اختیار داشتن کمترین امکانات، ظرفیت موجود در اتاق بازرگانی را به دیگر نهادها نشان داد و سعی کرد جایگاه آن را بیش از پیش در اقتصاد ایران مستحکم‌تر کند. اکنون از رئیس جدید اتاق بازرگانی نیز انتظار می‌رود که همین مسیر را ادامه دهد و برای ساماندهی و چابک‌سازی اتاق نهایت تلاش خود را به خرج دهد و با ایجاد ظرفیت لازم برنامه‌ای تدارک ببیند تا کارهای روزمره اتاق به بهترین شکل انجام پذیرد. آقای شافعی به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی می‌توانند مطالبات بخش خصوصی از جامعه و دیگر نهادهای اقتصادی را مطرح کنند و با مسئولان دولتی و دیگر بخش‌ها این مسائل را به‌طور روشن و شفاف درمیان بگذارند. در واقع، مهم‌ترین انتظاری که اعضای اتاق بازرگانی ایران از رئیس جدید آن دارند، چیزی جز دخیل کردن نظرات بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های اساسی اقتصاد کشور نیست؛ موضوعی که تاکنون کمتر و به‌ندرت شاهد آن بوده‌ایم، اما این توقع اساسی وجود دارد که در آینده به سوی آن حرکت کنیم و عملا شاهد چنین نقشی از سوی اتاق بازرگانی در اقتصاد ایران باشیم. ما باید شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که بدون حضور بخش خصوصی هیچ تصمیمی در دولت به اجرا گذاشته نشود؛ چرا که بی‌تردید اعضای اتاق، فعالان واقعی اقتصاد ایران هستند، به‌گونه‌ای که در برنامه‌ریزی‌ها می‌توانند یاری‌رسان اصلی دولت باشند. نکته پایانی که باید به آن اشاره کرد، این است که نمایندگان تمام اتاق‌ها باید با رئیس جدید اتاق همدل و همراه باشند تا تمام زحمت‌ها روی دوش یک نفر نباشد. اکنون پس از گذشت چند هفته از انتخابات اتاق بازرگانی، اعضا باید از فضای انتخاباتی خارج شوند و لازم است تمامی نمایندگان اتاق پذیرای ریاست آقای شافعی باشند. همانطور که شاهد بودیم آقای خوانساری بعد از اتمام انتخابات به آقای شافعی تبریک گفتند و این نشان از یکدلی بیشتر نمایندگان بخش خصوصی کشور دارد. امیدواریم این یکدلی در دوره ریاست آقای شافعی بر اتاق بازرگانی ایران همچنان ادامه داشته باشد.

    گلشن چت |چت گلشن دوست همیشگی |چتروم گلشن
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 3

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 7
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 237
  • بازدید سال : 945
  • بازدید کلی : 23658
  • کدهای اختصاصی